lørdag 7. mai 2011

Hva er det jeg driver med?!

Jeg går skole. Jeg har brukt 16 år av livet mitt på skolebenken, eller i alle fall i et klasserom. Og nå er jeg faen meg snart ved veis ende.

Jeg forbanner meg selv om morgenen når jeg drar av meg dyna, jeg forbanner meg når jeg står i dusjen med shampoo i øynene, og jeg forbanner meg selv mens jeg hiver i meg et knekkebrød på vei til 19-bussen.

Altså, misforstå meg rett, jeg syns det er bra å ha en solid utdannelse. Men når eksamensperioden kommer, vil jeg egentlig bare revurdere valget mitt, og heller sitte bak kassa på Rimi. No offence. Jeg syns det er flott at folk har valgt å jobbe i "service" yrket. Jeg syns det er flott jeg altså.

Så blir jeg da ikke mindre provosert, når jeg sitter med Butterick og McNair opp til ørene, og jeg jevnlig titter innom Nette Nestea, Ida Wulff og andre diverse bloggere. Flotte jenter det. Men så kommer det, jeg har brukt tre år av livet mitt på å skrape sammen en Bachelor i Journalistikk. Disse jentene vet jeg ikke om har videre utdanning eller i det hele tatt fullført videregående skole, men de får jobber i magasiner og nettaviser som jeg og mine medstudenter kun kan drømme om. Jeg er ikke bitter, jeg bare fatter ikke hvorfor jeg ikke bare begynte å blogge for fire år siden, da jeg veide 20 kg mindre, hadde faste pupper og hadde langt hår ned til rumpa?!

Ingvild

4 kommentarer:

  1. Du vet. Det e DEI som kommer til å sitte bak kassa på XX om ti år :-)

    SvarSlett
  2. Det er det vel ikke.

    Hilsen Heidi

    SvarSlett
  3. Hva skal jeg gjøre med livet mitt? Ser lite lys i tunellen etter dette dystre innlegget, var bloggere vi skulle ha blitt alle mann! Hva er vell en markedsføringsutdannelse, æsj.. lykke til på ferden Ingvild, føler med deg.

    SvarSlett
  4. Haha, enig med Linda-Mari!

    SvarSlett